CRM in e-Business

769 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this study is to gain a better understanding of CRM in e- Business. Our research explores, describes and begins to explain how CRM objectives are described, how CRM is managed, and how CRM is measured and evaluated. In our quest for answers, we have conducted a multiple-case study with two companies. From conducting this study some main findings have been found. Firstly, e- Business organizations CRM objectives can be divided into three categories, which are cost saving, revenue enhancement, and strategic impact objectives. However, those objectives are not very detailed, instead e- Business organizations view CRM objectives as a part of their daily work. Secondly, e-Business organizations concentrate in three areas when managing their customer relationships, which are implementation, initiatives, and channel management. Thirdly, we have found that e-Business organizations evaluate the effectiveness of their CRM in four areas, which van be divided into customer knowledge, customer interaction, customer value, and customer satisfaction. Finally, e-Business organizations consider improved customer satisfac...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: CRM in e-Business

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   CRM in e-Business
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56189 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×