Diversification and Performance : The Nordic Media Market

887 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The Nordic media market has since the end of the 1990’s experienced a number of consolidations and the market has become increasingly integrated. Some companies within the market are diversified, meaning they are involved in many different kinds of businesses, while other are focused, which implies that they are focused on one business segment.Different research views explain different motives for diversification. The resource view explain diversification by claiming that a company having underused resources needs to profitably employ them elsewhere in order to expand. The agency view explains diversification with the agent’s different incentives compared to the principal. The market power view implies that by having more resources a company can strengthen its competitiveness. Furthermore, there may be financial and synergetic motives behind diversification.This thesis investigates the relation diversification has with size, sales growth, financial efficiency ratios, and stability. By doing this we can explain the motives behind diversification in the Nordic media market through using existing theories and hence applying a deductive research approach. The thirty largest media companies in the Nordic media market were analyzed.The degree of diversification had a positive relationship with the total revenue of the investigated firms. Furthermore, diversified firms on average had higher revenues than its focused counterparts. The more diversified the firms are the higher sales growth they have and diversified companies had a higher average sales growth than the focused firms. A higher degree of diversification did not increase the firms’ financial efficiency and diversified firms did not have a higher average efficiency. However, one of the measured ratios, ROA, was higher for focused firms. Based on knowledge gained from portfolio theory we believed, before conducting the statistical analyses, that a higher d...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Diversification and Performance : The Nordic Media Market

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Diversification and Performance : The Nordic Media Market
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56430 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×