Provocative advertising: the Swedish youth's response

773 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In today's society people faces thousands of different types of commercials and advertisements everyday. It is impossible for the audience to pay attention and remember all of them. Due to this marketers stretch the limits more and more in order to break through the advertising clutter and to be noticed among the audience. In some cases they cross the limit of what is considered acceptable and the advertisements are perceived as provocative and inappropriate. This has lead to the purpose of this thesis, which is to gain an understanding of how provocative advertising is perceived by the Swedish youth. It deals with provocative advertising, how it is perceived, if it is successful in gaining attention and the risks that might occur when using provocative advertising appeals. The scope of this study was narrowed by focusing on Swedish University students and their perceptions of provocative advertising in printed form. This study has a qualitative approach and was conducted with a mainly descriptive purpose. The chosen research strategy was a case study and the primary data was collected through two focus groups interviews. The findings of this study shows that provocative advertising in many cases is perceived as inappropriate and goes beyond what is considered acceptable. Further the study shows that provocative advertising is better in gaining youth's attention and is remembered better than other advertising appeals. One possible risk wi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Provocative advertising: the Swedish youth's response

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Provocative advertising: the Swedish youth's response
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56545 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×