Hur ett företag inom upplevelseindustrin stärker sitt varumärke: en fallstudie av Brändö Konferens & Fritidsby

690 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ett tjänsteföretag inom upplevelseindustrin arbetar för att stärka sitt varumärkeskapital, samt även undersöka hur associationer kan skapas till företagets varumärke. Att stärka sitt varumärke är synonymt med att skapa varumärkeskapital. Forskningen inom varumärken har varit ganska koncentrerad mot varumarknaden och inom upplevelseindustrin saknar vi helt liknande forskning. Vi har utgått från en modell med sex olika faktorer som bidrar till att stärka varumärket genom att öka sitt varumärkeskapital. Med hjälp av denna modell samt en modell som visar hur associationer kan skapas till organisationen och dess produkter kommer vi i denna uppsats att undersöka hur ett företag inom upplevelseindustrin stärker sitt varumärke. Anledningen till att just ett företag inom upplevelseindustrin valdes beror på att vi fascinerades av dess något speciella karaktär. Företag inom upplevelseindustrin bör förutom att ge ett gott tjänsteutförande även lyckas med att underhålla kunden. Detta kan ske genom upplevelsen av en unik miljö eller genom exempelvis en middag. För att besvara vårt syfte utfördes intervjuer hos ett lokalt företag som är verksamt inom upplevelseindustrin. Vi fann en stor mängd likheter mellan teorin och de svar som våra respondenter gav ifråga om de sex faktorerna som skapar varumärkeskapital och modellen för associationsskapandet. Trots att resp...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur ett företag inom upplevelseindustrin stärker sitt varumärke: en fallstudie av Brändö Konferens & Fritidsby

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Hur ett företag inom upplevelseindustrin stärker sitt varumärke: en fallstudie av Brändö Konferens & Fritidsby
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56738 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×