Varumärkesimage vid en ompositionering av ett inarbetat varumärke

1344 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Bakgrund: Det ökade produktöverflödet har lett till att konkurrensen mellan produkter ökat och detta har i sin tur skapat press på företagen. För att lyckas måste företagen kunna anpassa sina varor och tjänster efter kundernas specifika behov och önskemål. När varumärket möter ändrade konsumentpreferenser, blir det väsentliga att ompositionera varumärket om det funnits under en längre tid på marknaden. Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur konsumenterna uppfattar ett inarbetat varumärke efter en ompositioneringskampanj. Genomförande: Vi har genom fört 20 personliga intervjuer med konsumenter samt tre intervjuer med ansvariga för den nya reklamkampanjen och därmed varumärkesidentiteten. Resultat: Budskapet i förpackning och varumärkesnamn kan vara tvetydigt och kan på så sätt leda till missförstånd om det även innehåller attribut som motsäger de nya attribut som en ompositionering önskar föra fram. Innehållet i varumärkets slogan kan vara orsak till en skillnad, om den innehåller för mycket ironi vilket kan leda till missförstånd. Det kan vara bra att göra de största förändringarna kring de element som ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Varumärkesimage vid en ompositionering av ett inarbetat varumärke

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Varumärkesimage vid en ompositionering av ett inarbetat varumärke
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56784 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×