Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur ett logotypbyte uppfattas av individen samt hur väl företagets motiv till förändringen lyser igenom i den nya logotypen. Vi har valt en induktiv ansats med en kvalitativ forskningsmetod. Intervjuer ligget således till grund för vårt fortsatta arbete. Teorier rörande varumärkesidentitet, logotypens egenskaper samt konsumentens beteende som är relevanta för vår uppsats tas upp. Dessa hjälper oss sedan tolka vår empiri. Vi har valt att intervjua marknadscheferna på de två företag vi studerar, samt att genomföra 14 stycken konsumentintervjuer. Dessa ligger till grund för analysen genom teorierna för att komma fram till en slutsats. I slutsatsen görs en sista koppling till vår problemformulering där denna samtidigt besvaras. En modell introduceras för att lättare presentera vår slutsats.
1111 visningar
uppladdat: 2006-01-10
uppladdat: 2006-01-10
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentera arbetet: Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur ett logotypbyte uppfattas av individen samt hur väl företagets motiv till förändringen lyser igenom i den nya logotypen. Vi har valt en induktiv ansats med en kvalitativ forskningsmetod. Intervjuer ligget således till grund för vårt fortsatta arbete. Teorier rörande varumärkesidentitet, logotypens egenskaper samt konsumentens beteende som är relevanta för vår uppsats tas upp. Dessa hjälper oss sedan tolka vår empiri. Vi har valt att intervjua marknadscheferna på de två företag vi studerar, samt att genomföra 14 stycken konsumentintervjuer. Dessa ligger till grund för analysen genom teorierna för att komma fram till en slutsats. I slutsatsen görs en sista koppling till vår problemformulering där denna samtidigt besvaras. En modell introduceras för att lättare presentera vår slutsats.
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
Källhänvisning
Inactive member [2006-01-10] Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur ett logotypbyte uppfattas av individen samt hur väl företagets motiv till förändringen lyser igenom i den nya logotypen. Vi har valt en induktiv ansats med en kvalitativ forskningsmetod. Intervjuer ligget således till grund för vårt fortsatta arbete. Teorier rörande varumärkesidentitet, logotypens egenskaper samt konsumentens beteende som är relevanta för vår uppsats tas upp. Dessa hjälper oss sedan tolka vår empiri. Vi har valt att intervjua marknadscheferna på de två företag vi studerar, samt att genomföra 14 stycken konsumentintervjuer. Dessa ligger till grund för analysen genom teorierna för att komma fram till en slutsats. I slutsatsen görs en sista koppling till vår problemformulering där denna samtidigt besvaras. En modell introduceras för att lättare presentera vår slutsats.Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56828 [2024-04-28]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera