Health Choice, a concept of the future - Guiding customers towards healthier alternatives

981 visningar
uppladdat: 2006-06-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Purpose: To find out in what ways signs of healthier varieties in store, affect and possible change, customer behaviour. Methodology: The study has a positivistic view on the world. The research is conducted by an abductive approach using theory and empirical data alternately. Both quantitative and qualitative methods have been adopted in order to see changes in customer behaviour as well as explain it. Theoretical perspective: The study is based upon theories in the areas of customer behaviour (buying behaviour and decision making) and the store environment that could affect that behaviour (total merchandise process and point of purchase communication). The theoretical chapter is summarised with a modified AIDA-model. Empirical foundation: By using a quantitative method (sales data) we aimed to find out whether or not our signs affected the customers behaviour. With qualitative methods (customer interviews and observations) we aimed to strengthen the data from the quantitative method as well as to explore the meaning of the customers?? behaviour. Conclusions: By putting forward four products as a healthier alternative in the bread section, we succeeded in increasing the sale of three of them. We did not change the customers?? behaviour from choosing ??unhealthy bread? to instead choosing a ??healthy bread?. We did however change some people??s behaviour from buying one ??healthy bread? to another also ??healthy bread?. There is a big interest for health and markings of healthier alternatives, but customers buy bread because of taste, and not just because of the healthiness. We found that it is easier to influence younger people (since they often have a few breads they chose between) than elderly (which buy the same bread out of habit). Some...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Health Choice, a concept of the future - Guiding customers towards healthier alternatives

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-01]   Health Choice, a concept of the future - Guiding customers towards healthier alternatives
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56846 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×