Servicekvalitet på Linköpings stadsbibliotek – ur tre fokusgruppers perspektiv

468 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The main purpose with this MA thesis is to examine how visually impaired, disabled and people with dyslexia define service quality at the public library of Linköping. The method that has been used is focus group interviews. A focus group consists of four to eight people who are joined together, without knowing each other before, to discuss a certain subject. The aim is to get a wide spread of answers. A secondary purpose is to examine how this method works. The focus groups answers are placed under four themes. They are personnel, media, place and Internet/technical equipment. For visually impaired is personnel with empathy, audiobooks and much space inside the library the most important. The Internet is a good thing for them, while they don't use the library as a meeting place. For the disabled is personnel with empathy and accessibility to and inside the library the most important. Audiobooks is a good, though mostly unknown, service for disabled. This group does rather visit the library building instead of using its services over Internet. Internet made them feel more isolated. For people with dyslexia a helpful and understanding personnel is the most important thing. The library is an important complement to the school. Bok & band is a good service. It's important with a children's...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Servicekvalitet på Linköpings stadsbibliotek – ur tre fokusgruppers perspektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   Servicekvalitet på Linköpings stadsbibliotek – ur tre fokusgruppers perspektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=56975 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×