Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter

1106 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Companies of today are facing a development where it is more significant to focus on existing customers since the approach constitute a more cost reducing way, compared to finding new customers. During the last decades the marketing has therefore moved towards a relationship based marketing. Companies emphasize creating long-term relationships with customers, instead of consider the sale as a non-recurrent phenomenon. To engender customer loyalty has been an essential objective in the creation of long-term relationships.In this essay the authors have chosen to do a study which enlighten how companies in the ready-made apparel business produce added value to their brand and through this generate customer loyalty. Through a case study we analyze how Filippa K, Tiger of Sweden and Gant do to maintain value in their brand, in both a business- and customer perspective. The information from the companies describes their applied approaches, while a study with customers from the companies gives information about their relationship to the brand and the tendency to loyalty, from their outlook.Information for the study has been obtained through a qualitative method, in shape of personal interviews with employees in the companies, and a quantitative procedure through a questionnaire survey with customers of the companies. The foundation of the study lies within theories of relationship marketing, internal marketing, “the moment of truth”, “the meaning of branding”, the involvement theory and “the effect of lever”.The analyse of our study shows that the foundation of making added value to their brand is by supplying the picture of the brand in a consequent manner. This imbues everything from the design of the products, the shop interior to the personal treatment in which contexts the brand is marketed. The associations the customer receives to the brand and the design of the product leads to purchase and hopefully repurchase. The creation of relationships to the customers, which promotes the making of loyalty, is an attribute in all of these co...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=57496 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×