Brand Building of Born Globals

926 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Abstract The purpose of this thesis was to increase the understanding of two early internationalizing firms (Born Globals) brand building efforts. By performing case studies on these companies we wished to discover similarities and differences in their marketing efforts. The companies that we studied were CTEK Sweden AB, a battery charger manufacturer and POC Sweden AB, who designs advanced protective gear for the alpine ski market.The theoretical framework was divided according to the four 4Ps (Product, Price, Promotion and Place) as previous studies had shown all four factors were important in the efforts of building a strong brand. Classical marketing mix theories have been augmented with theories on brand-building as well as international marketing to give further depth to the theory section.Interviews were conducted with key people in each company, who we believed would have good insight into the strategies that these had pursued. After analyzing our empirical data, we drew the conclusion that the companies had many similar traits when it came to their brand-building efforts. The foundation for rapid brand building was laid by having an innovative product. A standardized promotion strategy was used by both companies in all target markets. The ability to disregard lucrative short-term gains in order to secure long-...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Brand Building of Born Globals

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Brand Building of Born Globals
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=57672 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×