Managing foreign distributors: case studies of four exporting SMEs

1125 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Most SMEs expand internationally by forming partnerships with foreign distributors, as they often lack the resources and international experience to successfully perform all export functions themselves. However, the management of foreign distributors is often regarded as problematic since it is a highly demanding task. Our research investigates three specific problems that SMEs are faced with when managing foreign distributors, namely the selection, support, and control of foreign distributors. To describe these problems, we have conducted case studies of four exporting SMEs: Propulse AB, Composite Scandinavia AB, Liko AB, and Index Braille. The conclusions drawn in this thesis are as follows:
  1. When selecting foreign distributors, SMEs generally rely on selection criteria such as prior experience, networks and connections, market coverage, and distributor size. The prospective distributors are located by using recommendations and connections, the personal knowledge of the territory, trade fairs, and by distributors contacting SMEs directly. Then the evaluation of candidates and the final choice is made based on visits to the distributor and a marketing, promotion, and/or business plan provided by the distributor. The selection is later finalized in a written contract covering obligations and expectations of both parties.
  2. SMEs support their foreign distributors by nurturing strong relationships, regular communication, field visits, invitations for the distributor to visit, territorial protection, promotional support, technical support, training, business advice, psychological rewards, and finally by providing distributors with adequate margins.
  3. For control of foreign distributors, SMEs start by evaluating their performance by implementing standards such as sales volume, the cost of having the distributor, and the distributors' sales and marketing input. The performance is monitored employing the SMEs' own statistics and performance appraisals, and is then compared to mutually set ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Managing foreign distributors: case studies of four exporting SMEs

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Managing foreign distributors: case studies of four exporting SMEs
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=57806 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×