Resan till Portugal!

uppladdat: 2006-10-01
Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Det var morgon och jag hoppade upp ur sängen! Fåglarna kvittrade och solen lyste in i hela rummet. Jag gick in till badrummet för att borsta tänderna, tvätta ansiktet och så…

När jag var färdig så gick jag in till mitt rum igen. Jag ville vara extra fin idag så jag tog på mig min nya vita top med svarta prickar, som mamma hade köpt till mig och mina svarta tajta byxor. Jag tyckte att det passade bra ihop. Efter att jag hade bytt om så sminkade jag mig och fixade håret.

Jag gick ner för att äta frukost efter att jag hade fixat mig. När jag kom till köket så var mamma i köket och fixade frukost. Jag sa: god morgon mamma, och mamma sa sedan: god morgon gumman. Vi åt frukost lite snabbt och ringde sedan efter taxin, som vi skulle åka med till Portugal. Vi behövde inte packa, för det gjorde vi igår.
När taxin kom så slängde vi in våra väskor och åkte iväg till flygplatsen. Det var ju bara jag och mamma som skulle fara iväg, min pappa dog i en bilolycka för ett år sedan… Mamma blev helt förstörd efter olyckan, men nu idag så mår hon mycket bättre faktiskt. Mamma fick ledigt en vecka från jobbet. Det var ju i alla fall bra, bättre än ingenting.

På flygplatsen….
Nu var vi framme på flygplatsen… Planet skulle gå om ungefär en halvtimme, så vi fick vänta ett tag.

En halvtimme senare….
Nu hade det gått en halvtimme sedan vi kom. Nu var det dags att åka iväg med flygplanet till Portugal! Jag och mamma hade roligt i flygplanet, vi skrattade och pratade och hade kul.

Efter flera timmar…
Nu hade det gått flera timmar och nu var vi äntligen framme i Portugal!
Vi klev av flygplanet och hämtade våra grejor. När vi hade stigit av så ringde mamma efter en taxi. Vi checkade in på hotellet som vi hade bokat. Mamma fick prata engelska med taxichauffören. Man pratade ju det officiella språket portugisiska, men det fanns även många som pratade engelska. Jag och mamma kunde ju bara prata lite portugisiska, så vi pratade engelska för det mesta.

Första matchen!
Nu var det dags för första matchen, som Portugal skulle spela. Det var Portugal mot Brasilien.
Under den här veckan som jag och mamma skulle vara i Portugal, så skulle de spela två matcher. Så jag och mamma fick nöja oss med två matcher. Men det var ju ändå bra, bättre än ingenting. Jag hade med mig min egen digitalkamera, som jag hade fått i julklapp. Jag tog jätte många kort på Ronaldo och hans lag! Portugal vann med 3-1 och jag var jätteglad!
Vi åkte tillbaka till hotellet efter matchen och skulle äta middag. På kvällen så var vi bara i vårt hotellrum och åt glass och kollade på TV.

Dagarna gick och gick och nu var det bara EN dag kvar tills vi skulle fara hem igen! =( Vi hade varit på Portugals andra match två dagar efter den först matchen. De spelade mot Finland, men förlorade med 2-1! Bara en poängs skillnad. Jag blev så besviken när de förlorade andra matchen! Som sagt, det var sista dagen i Portugal så jag och mamma bestämde os för att gå på stan och shoppa los och ha kul!

Efter allt shoppande!
Efter alt shoppande, så åkte vi tillbaka till hotellet, och åt middag och började sedan packa för resan hem imorgon.
Vi lade oss klockan halv tolv och somnade efter ungefär en halvtimme.

Idag ska vi åka hem, när jag vaknade kände jag mig lite sorgsen för att vi skulle åka hem efter at vi haft så roligt, men det var ju ändå skönt at åka hem!

Vi kom hem sent på kvällen, och gick och...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Resan till Portugal!

Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×