IDROTT


  • 16:43 17 Jun 2007

    Inactive member

    Hej! Vad tycker ni egentligen om ämnet idrott och hälsa i skolan? Vad tror ni läraren går på när han sätter betyg? Om man skulle ha en genetisk skada, eller nedsatt fysisk kapacitet p g a skada i knät - har läraren/lärarinnan tillåtelse att sänka ens betyg då?

  • 22:27 06 Jan 2008

    Inactive member

    jag skulle vlja säga så här. idrott är kul man får mer energi och man orkar jobba mer i skolan men läraren kolla ofta hur mkt man kan det är fel man försöker ju cokså :(!

  • 22:24 06 Jan 2008

    Inactive member

    Jag tycker att idrott är rolig och bra att ha i skolan, man får en paus i pluggandet samt att man lär sig saker bättre när man håller igång!! Sen kan jag tycka att man inte ska ha idrott direkt efter lunch eller på morgonen. (min åsikt) Jag har idrott direkt på morgonen två dagar i veckan!

  • 15:06 08 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]Hej! Vad tycker ni egentligen om ämnet idrott och hälsa i skolan? Vad tror ni läraren går på när han sätter betyg? Om man skulle ha en genetisk skada, eller nedsatt fysisk kapacitet p g a skada i knät - har läraren/lärarinnan tillåtelse att sänka ens betyg då?[/citat] Det är ett jäkligt trist läge för de som är sjuka eller har en annan slags sjukdom, men det är inte mycket man kan göra då lärarna måste sätta betyg på er prestation under gympalektionerna. Är man inte med (vare sig det är skolk eller sjukdom) kan man inte få något högt betyg (inte mer än G) för de har inget att sätta beyg på. Tråkigt för de som är sjuka (jag är själv sjuk) men det är så det är. Man måste ju ha något att sätta betyg på.

  • 20:39 08 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]hemkunskap musik och sånt är däremot helt onödigt..[/citat] Hemkunskap eller väll ändå inte onödigt... hur ska vi annars klara av vuxenlivet, fråga föräldrana om varända liten sak om ekonomi? tro det skulle bli rett enformigt. Idrot är ett mycket bra ämne och e glad över att det finns. men det sättet dem sätter betyg på tycker jag e fel. hur ska en som jag kunna få ett MVG??? det e totalt omöjligt. jag tycker inte man ska få ett betyg på det sättet. men jag vet inte om det e ett krav att ha typ bra betyg på idrot. om det inte finns det vf ge ut betyg då. bettre att man använde den tiden att koppla bort hjärnan lite, för att ta bort idroten skull säka genomsnitts betygen i sverige.

  • 22:08 06 Jan 2008

    Inactive member

    jag tycker idrott är bra för att man får paus från pluggandet... hemkunskap musik och sånt är däremot helt onödigt..

  • 22:20 06 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]Hej! Vad tycker ni egentligen om ämnet idrott och hälsa i skolan? Vad tror ni läraren går på när han sätter betyg? Om man skulle ha en genetisk skada, eller nedsatt fysisk kapacitet p g a skada i knät - har läraren/lärarinnan tillåtelse att sänka ens betyg då?[/citat] läraren ska ju sätta betyg beroende på hur mkt man FÖRSÖKER vara med på lektionerna. Om man inte kämpar så får man inget bra betyg även om man är jätteduktig. (inte för att min lärare är den bästa, han favoritiserar friidrottare och folk med rött hår =S )

  • 22:05 06 Jan 2008

    Inactive member

    asså jag tycker att ämnet idrott och hälsa i skolan är fett onödigt... vem pallar!?? förra läsåret hade jag idrott på morgonen, och det var jättejobbigt... men man får (asså lärarna)inte sänka betyget bara för att en elev har för låg kapacitet eller sånt...

  • 22:15 06 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]asså jag tycker att ämnet idrott och hälsa i skolan är fett onödigt... vem pallar!?? förra läsåret hade jag idrott på morgonen, och det var jättejobbigt... men man får (asså lärarna)inte sänka betyget bara för att en elev har för låg kapacitet eller sånt...[/citat] Jag tror jag vet vilka som pallar, de som har vilja och motion. Men vem pallar sitta stilla hela tiden på de teoretiska lektionerna? Inte ja iaf. Idrott är bra!


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×