3 min tal - hjälp!!


  • 18:44 13 Sep 2007

    Inactive member

    Jag ska hålla ett tal på 3 min inom kort, men vet inte vad jag ska snacka om! Jag får välja precis vad som helst, och såklart kommer jag inte på någonting! Någon som kan komma med tips?

  • 14:11 13 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]Jag ska hålla ett tal på 3 min inom kort, men vet inte vad jag ska snacka om! Jag får välja precis vad som helst, och såklart kommer jag inte på någonting! Någon som kan komma med tips?[/citat]

  • 20:37 14 Jan 2008

    Inactive member

    jaha du jag skulle nog vilja presentera mig om jag var du. MVH. Elisabeth

  • 22:15 13 Jan 2008

    Inactive member

    En ironisk twist skulle vara att man höll tal om hur man håller tal? Vi hade en professor en gång som kom till vår skola och höll tal om det. Annars skulle det vara en bra idé att prata om något du är intresserad av, eller göra ett argumentationstal (gjorde vi i svenskan).

  • 17:39 17 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]En ironisk twist skulle vara att man höll tal om hur man håller tal? Vi hade en professor en gång som kom till vår skola och höll tal om det. Annars skulle det vara en bra idé att prata om något du är intresserad av, eller göra ett argumentationstal (gjorde vi i svenskan).[/citat] För att göra det skulle man ju behöva vara ganska bra på att hålla tal för ifall man nu skulle göra det verkar det ju som om man vet bättre än alla andra typ? :) Fast det vore ju en bra idé.

  • 18:51 26 May 2009

    Inactive member

    Skriv om något du har varit med om, det går jättefort att skriva och enkelt att tala om eftersom det är något som enbart finns i ditt minne. Jag skrev ett tal om New York och min resa dit när jag inte visste vad jag skulle tala om.

  • 17:13 16 Jan 2008

    Inactive member

    vart ska du hålla talet? skolan, ngn bröllop m.m....? föratt tal ska man skriva så att det tillhör platsen (det skulle ju var dumt att snacka om dig när du ska snacka om brudgummen på hans bröllop...)

  • 20:41 14 Jan 2008

    Inactive member

    Du kan väl snacka om nån nyhet kanske? Du kan ju säga vad du tycker om den nyheten kanske... Lr berätta om en bok som du har läst. Leta lite fakta om en författare och läs lite ur boken kanske... Kanske nåt var användbart ;)

  • 10:05 17 Jan 2008

    Inactive member

    Hej.. I vilket ämne? Är det i svenska? b?

  • 08:50 14 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]Jag ska hålla ett tal på 3 min inom kort, men vet inte vad jag ska snacka om! Jag får välja precis vad som helst, och såklart kommer jag inte på någonting! Någon som kan komma med tips?[/citat]

  • 17:18 16 Jan 2008

    Inactive member

    [citat]Jag ska hålla ett tal på 3 min inom kort, men vet inte vad jag ska snacka om! Jag får välja precis vad som helst, och såklart kommer jag inte på någonting! Någon som kan komma med tips?[/citat] ja höll ett tal för nån vecka sedan och då berättade jag lite om dödstraff och varför det fortfarade finns. du kan berätta om du är för eller mot dödsstraff och varför du gör det.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×