Gymnasium i en anna stad?


  • 19:28 23 Oct 2007

    Inactive member

    jag har tönk att söka till ett gymnasium i en annan stad än där jag bor nu. det betyder att jag får flytta ensam och bo i student korridor/lägenhet. Låter det som en bra idé eller ska jag tänka efter en gång till på mitt val? Jag är så osäker nu, det räcker med att man har skolan och betygen att tänka på just nu..

  • 18:54 17 May 2009

    Inactive member

    Hej Ida! Jag ska också välja en skola i en annan stad och därmed flytta hemifrån. Det finns absolut för och nackdelar med att flytta så tidigt, ekonomiskt är det väl inte så jätteklyftigt kanske.. Men tänk vilken enorm erfarenhet och hur mycket man växer som människa... Det låter ju enormt klyshigt, men så är det ju! SÅ härligt att komma hem och kunna göra som man vill i sin egen takt, hitta egna metoder för att trivas utan att behöva ta hänsyn till en hel familj som alla vill se på olika TV-kanaler och äta olika mat! Det är såklart individuellt och beroende på situation, men jag tror det kommer gå skitbra för oss båda att flytta ;-)! Lycka till! :D Karin


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×