hjälp önskas


  • Redigerad: 17:24 31 Aug 2016 17:21 31 Aug 2016

    Inactive member

    Jag har fått denna som hemuppgift och måste lämna in så snart som möjligt, skulle vara snällt om någon vänlig själv tog sig tid och skrev några korta rader, Tack för hjälpen.4. Kjell är 45 år gammal och lever tillsammans med sin fru och tre barn i Lillestad. Här har Kjell levt hela sitt liv och direkt efter skolan fick han jobb på en mekanisk verkstad där han fortfarande arbetar kvar. Kjell och Annie gifte sig tidigt och barnen Emilie, Johan och Jens kom i tät följd. Kjell fick tidigt lära sig av sina föräldrar att sköta ett hem efter alla konstens regler, och Kjell anser själv och tror även att andra tycker att han gör det på ett bra sätt.Däremot har Kjell en liten egenhet, som inte gillas av de övriga i familjen. Han tvättar jämt. Tvättmaskinen går nästan utan uppehåll, fylld med kläder, gardiner och mattor. Dessutom duschar han minst tre gånger om dagen och vill helst att de andra i familjen också ska göra det. Johan som är 13 år har börjat irritera sig mycket på sin pappa som rotar i hans rum och garderob. När Annie kommer hem en kväll, hör hon redan utanför dörren hur grälet är i full gång. Du är ju helt tokig, skriker Johan. Jag vill ju bara att du ska vara ren. Skriker Kjell tillbaka. Annie hittar Kjell vid köksbordet. Han skakar i hela kroppen och gråter hejdlöst. Johan säger: Ingen annan farsa är så här. Han förstör ju mina kläder med sitt eviga tvättande! Så går han in på sitt rum och smäller igen dörren.Beskriv Kjells beteende ovan i fallbeskrivningen med hjälp av psykologiska ord och begrepp. Beskriv kortfattat vad två valfria teorier/förklaringsmodeller till exempel biologisk, kognitiv och hur de förklarar orsaken till Kjell beteende. Ligger förklaringen till Kjells beteende på arvet eller miljön?


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×