Nationella proven


  • 18:12 17 Feb 2008

    Inactive member

    jag går i nian och har haft nationella proven i svenska...det gick bra! men jag undra finns det några bra sätt att förbereda sig för matte och engelskan...jag har hört att engelskan ska vara svårast ..... Är det sant ???;)

  • 23:40 27 Apr 2008

    Inactive member

    Nästa år kommer 93:orna att få göra nationella prov i svenska, engelska, matte OCH so och no-ämnerna. Vi har tur, vi som är födda 92.

  • 18:37 01 May 2008

    Inactive member

    lol alla nationella är lätta, det är bara folk som blir för stressade för det sätter dig i en position där proven bestämmer ditt betyg. Men om man ska snacka om det lättaste så var nog matten något att tänka på:D

  • 18:37 29 Apr 2008

    Inactive member

    vi har övat på gamla matte prov, o de var skit lätt 8)

  • 19:49 11 Dec 2008

    Inactive member

    Mitt bästa tips är att ta det lugnt. Jag tyckte att matteprovet var ganska lätt. Engelskan går till viss del att förbereda i och med att man vet vad ämnet är. Det går att spåna lite kring det ämnet i förväg och sedan ge järnet på provet. Jag var själv väldigt stressad inför nationella proven, HELT i ONÖDAN. Visst hade jag väl inte toppbetyg på alla prov MEN man måste komma ihåg att nationella prov egentligen är ett prov på att skolan sätter någorlunda rättvisa betyg och inte på eleven. Och läraren får INTE sänka betyget pga ett misslyckat nationellt prov.

  • 18:14 28 Apr 2008

    Inactive member

    [det e inte säkert än så du vet, [?] men de som e 94:a kommer ha det säkert :I:X

  • 18:26 29 Apr 2008

    Inactive member

    andas det e inte så svårt, sluta stressa dig hay :I [8D]

  • 18:18 22 Apr 2008

    Inactive member

    [citat]jag går i nian och har haft nationella proven i svenska...det gick bra! men jag undra finns det några bra sätt att förbereda sig för matte och engelskan...jag har hört att engelskan ska vara svårast ..... Är det sant ???;)[/citat] Om engelskan ska ha varit jobbigast så måste matten vara jävligt chill.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×