Förvirrad...


  • 16:28 10 Mar 2008

    Inactive member

    Hej! Jag har fått i uppgift att göra en undersökning och utifrån den göra tabeller och diagram i Excel. Så långt är allt väl. Det som gör mig förvirrad är att jag sedan förväntas analysera detta. Vad i hela fridens namn ska jag analysera? Jag vet, jag är förmodligen den mest inkompetenta människan på jorden, men jag kan inte hjälpa att jag inte förstår... Är mycket tacksam för hjällp!

  • 15:13 14 May 2008

    Inactive member

    Vad bra att jag kunde hjälpa till :)! ställ gärna fler frågor om du fastnar på något, kanske kan hjälpa till :) Lycka till med arbetet !!

  • 09:14 09 May 2008

    Inactive member

    Alltså om jag skulle analysera något så skulle jag tänka på vad man har gjort för arbete, hur man har man han gått till väga med arbetet, vilka resultat man har fått fram, varför det blev just det resultatet, kanske det kunde ha blivit annorlunda om man gjort på annat sätt, osv. Men kan säga att en Analys består av mycket fakta. Om du tänker såhär en analys kan man göra på olika sätt. Om jag till exempel skulle ställa en bägare framför dig och säga att du ska analysera den. Då kan du börja med att ta reda på vad bägaren innehåller, vad det är för ämnen/ingredienser, vilken färg det är, vad som skulle hända och man drack innehållet. Det är en typ av analys. Kanske inte var till mycket hjälp. Jag kanske bara förvirrade dig ännu mera, men Hoppas det hjälper dig lite på vägen i alla fall. :)

  • 12:44 13 May 2008

    Inactive member

    Tack, nu förstår jag! Äntligen kan jag göra färdigt mitt arbete! :)


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×