Räkna ihop betygen fr. 7-9


  • 23:41 05 Apr 2008

    Inactive member

    Är det bara jag som tycker att det är heldumt att man måste slita som f*n för sina betyg i nian !? i 7an var allt så himla enkelt, och man fixade väl några VGn/MVGn.. Jag tycker man borde sätta betyg efter medelbetyget av hur man varit under de 3 åren. Exempel: Du får VG i Svenska i 7an, MVG i 8an och i 9an sänker du till G, kanske för att du är skoltrött eller blivit riktigt sjuk eller vad som helst. Då tycker jag att man istället lägger ihop betygen och sätter ett VG på personen istället för G i slutbetyg i Svenska, men sen är frågan om hur man borde göra om det var tvärtom att man höjer sig till MVG och så sänker dom slutbetyget till VG. Men det är ju faktist TRE år man går i högstadiet och inte bara nian, så då skulle man ju kunna få G i allt tills man börjar nian och sen få MVG i slutbetyg i allt, och så är det ju idag. Eftersom jag är väldigt skoltrött nu, så är mitt råd till alla er som börjar/går 7an eller 8an att ta det så j*vla lugnt som möjligt, för vem vet vad som händer i 9an. Själv tänkte jag "Till vårterminen kör jag hårt så kan jag ta det lite halvlugnt nu på höstterminen, och det gjorde jag, men sen nu på vårterminen har jag varit sjuk väldigt mkt, tre månader faktist, fast jag har kunnat gått till skolan några veckor ändå. Allt för mig :) Ha dt Gött !! :p

  • 17:01 23 May 2008

    Inactive member

    [citat]Är det bara jag som tycker att det är heldumt att man måste slita som f*n för sina betyg i nian !? i 7an var allt så himla enkelt, och man fixade väl några VGn/MVGn.. Jag tycker man borde sätta betyg efter medelbetyget av hur man varit under de 3 åren. Exempel: Du får VG i Svenska i 7an, MVG i 8an och i 9an sänker du till G, kanske för att du är skoltrött eller blivit riktigt sjuk eller vad som helst. Då tycker jag att man istället lägger ihop betygen och sätter ett VG på personen istället för G i slutbetyg i Svenska, men sen är frågan om hur man borde göra om det var tvärtom att man höjer sig till MVG och så sänker dom slutbetyget till VG. Men det är ju faktist TRE år man går i högstadiet och inte bara nian, så då skulle man ju kunna få G i allt tills man börjar nian och sen få MVG i slutbetyg i allt, och så är det ju idag. Eftersom jag är väldigt skoltrött nu, så är mitt råd till alla er som börjar/går 7an eller 8an att ta det så j*vla lugnt som möjligt, för vem vet vad som händer i 9an. Själv tänkte jag "Till vårterminen kör jag hårt så kan jag ta det lite halvlugnt nu på höstterminen, och det gjorde jag, men sen nu på vårterminen har jag varit sjuk väldigt mkt, tre månader faktist, fast jag har kunnat gått till skolan några veckor ändå. Allt för mig :) Ha dt Gött !! :p[/citat] Hur får man VG/MVG i 7:an när man inte ens får betyg då?

  • 16:51 23 May 2008

    Inactive member

    Tråkigt att höra att du varit sjuk men jag tror inte på ditt förslag. Själv hade jag en dåliga lärare från fyran till sexan som struntade i mig. När jag sedan kom till sjuan så låg jag långt efter i många ämnen, så när jag gick ut sjuan hade jag några få VG och resten och G. Men under de tre år jag gick på högstadiet så jobbade jag upp mig och när jag gick ut nian hade jag rätt så bra betyg. Och det är ju trots allt kunskapen man har i nian som man tar med sig till gymnasiet om man var bra i 7an och 8an men inte i nian så kommer man klara gymnasiet sämre än om man hade bra betyg i nian.

  • 00:13 26 Dec 2008

    Inactive member

    för det första får man inte betyg i sjuan. Och om det skulle vara så och det sulle vara tvärt emot ditt fall till exempel G G MVG, skulle då betyg bli VG även om man kan allt man ska kunna. eftersom Nian är en repetion av grundskolan fungerar tyvärr ointe din lilla tanke.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×