hjälp nån?!


  • 17:20 06 Nov 2008

    Inactive member

    nån som kan hjälpa mig med en uppgift som jag fattar noll ifrån? Fallbeskrivning: Isabella är 11 år och bor i en medelstor svensk stad. Hon har två yngre syskon, Per 7 år och Anna 5 år. Isabells föräldrar har problem med missbruk. Använder narkotika och alkohol i stora mängder, detta har gjort att stort ansvar för familjen vilar på Isabella. Tidigare gick det bra för farmor bodde tillsammans med familjen, hon avled för tre månader sedan efter att hon varit sjuk i cancer under en längre tid. Farmor var till stor tröst och hjälp för Isabella och hennes syskon, när föräldrarna inte ägnade den tid som behövdes för barnen. Farmor vårdades sista tiden på ett sjukhem där Isabella och hennes syskon ofta besökte henne. Trots att pappan och mamman bara arbetade sporadiskt och hade mycket fritid, besökte de farmor mycket sällan. De orkade inte se hennes lidande, sa de. Barnen hade ett behov att prata om farmor men detta förstod inte föräldrarna. Arbetsuppgift 1. Utgå från ovanstående fallbeskrivning och beskriv hur de olika livsåskådningarna ser på hälsa, vård, omsorg, liv, död och behandling. A. Psykodynamiska livsåskådningen B. Behavioristiska livsåskådningen C. Existentialistiska livsåskådningen D. Humanistiska livsåskådningen E. Kristendomen förstår inte hur jag ska göra..vad nått av det där betyder ja inget..åh känns hopplöst

  • 23:08 07 Nov 2008

    Inactive member

    Du måste först lära dig vad alla dessa begrepp innebär, och vad dem betyder. Sedan tror jag att du ska med din egna uppfattning sätta in dessa begrepp i historien och förklara hur det går för isabella och varför det går som det går. Hur kommer det gå för henne osv. Ni har säkert fått en lärobok som du kan läsa lite om dessa begrepp i. :D


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×