Betyg till Gymnasiet.


  • 19:46 14 Nov 2008

    Inactive member

    Är det någon som vet hur många poäng man behöver för att få komma in på naturlinjen? Bara undrar eftersom jag sliter hårt med att få så bra betyg som möjligt tills jag slutar nian så jag kan komma in på natur.

  • 12:58 15 Nov 2008

    Inactive member

    Jag går första året på natur och jag kom in med mina 290 poäng. Jag såg igår att medelpoängen på vår skola, för att komma in på just natur, låg på 285 poäng vilket jag tycker är rätt högt. Så var inte fallet när jag sökte in men det är väl olika från år till år! Prata annars med din syo, han/hon vet exakt.

  • 00:09 26 Dec 2008

    Inactive member

    det krävs 30 poäng, alla andra siffror är bara medel bland de som kom in.

  • 18:02 04 Dec 2014

    Inactive member

    oj såg precis att dena tråden var gammaaaaaal heheh

  • 17:59 15 Nov 2008

    Inactive member

    Jag tror inte att poängen är höga att komma in på naturen programmet i min skola för det var många som gick på IVIK, där de lärde sig svenska och började sedan i natur. De hade inga vanliga poäng som vi hade, utan det gällde bara att klara sig i kärnämnena. Om du undrar vilket gymnasiskola jag pratar om då är det Sankt Botvidsgymnasium.

  • 18:01 04 Dec 2014

    Inactive member

    Det beror på vilken skola du väljer, vissa skolor kräver högre än andra skolor. tex min skola,är en liten skola. Där kom alla in :) Om du vill ha en kommunal skola där det går många då får du förvänta dig att ha höga betyg :) annars sök in och om du inte kommer in just i den linjen kan du stå som reserv :)


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×