Hjälp med novell!


  • 23:18 24 Nov 2008

    Inactive member

    Hej jag har skrivit en novell men vet inte om jag borde lägga till något. Någon som är intresserad av att hjälpa en hopplös skrivare. Skriva är det sämsta jag kan nog ( går i nian) Om ni är intresserad kontaktas ni och får min novell skickad

  • 22:20 28 Nov 2008

    Inactive member

    Och det var alltid så för Sara men hon brydde sig inte. Att de inte kunde komma hit gjorde inte så mycket men att de inte kunde komma till hennes livs viktigaste match som spelades i "the big apple" framför 30000 åskådare och ingen bland dem kunde hennes syster eller pappa? Det gjorde ont men all besvikelse skulle användas som motivation för att bevisa att det går miste om något stort.

  • 10:06 28 Nov 2008

    Inactive member

    Aa jag skcikar den när jag kommer hem

  • 15:13 25 Nov 2008

    Inactive member

    skulle jag kunna få läsa den?

  • 22:17 28 Nov 2008

    Inactive member

    Mörkret faller över den stora staden där kvällens stora händelse just ska börja. Ivrigt sitter de lyckliga 200 valda spelarna och väntar spänt på att få höra deras eget namn bland de 100 spelarna som ska få spela i den största kvinnliga basketligan. Sara är den enda från utlandet och hon vet att konkurrensen är stor. Hon kollar runt om i vänterummet, fram och tillbaka, tills hon låste ögonen med den kändaste och mest rutinerade spelaren av dem alla. Liza.

  • 22:21 28 Nov 2008

    Inactive member

    Bränslet fick Sara att göra det ingen kvinnlig spelare gjort förut.Dunka Hon dunkade verkligen! Publiken blev galen och började skrika hennes namn i takt med applåderna. Vilken känsla tänkte hon. Men ju mer publiken började applådera ju mer hördes applåderna i otakt. Det var inte så det lät tänkte Sara fundersamt och återvände till verkligheten där folk applåderade och väntade på att hon skulle upp till den nya tränaren.

  • 19:44 11 Dec 2008

    Inactive member

    Av egen smaksak skulle jag kunna tipsa om en lite mer målande inledning. En inledning som får en att känna dofter, kanske lite kyla, hur vinden är. Hur mörkret är. Mer adjektiv kanske.

  • 22:20 28 Nov 2008

    Inactive member

    Sara hade en gång i tiden spelat mot Liza och det kunde inte ha slutat sämre från Saras sida. Hennes tankar försvinner och återvänder till nuet. Tränaren för det mindre lyckat laget reser sig och förklarar att han väljer Liza till laget. Liza och hennes familj jublar glatt. Hon har just tagit sitt första steg mot en professionell karriär. Tränare efter tränare går fram och läser upp namn till deras lag. Ju fler som blev uppropade kände Sara sig mindre säker på att bli vald. Om hon hade varit en sekund snabbare så skulle Lizas chanser att sätta det avgörande skottet mot dem sjunkit dramatiskt. Då skulle Sara och Liza plötsligt ha ombytta roller men så var det inte nu. Saras tränare brukade säga att allt händer av en anledning. Det kanske stämde tänkte Sara. Hade Liza aldrig satt skottet skulle Sara aldrig lämnat hennes familj och flyttat till USA tack vare hunger efter revansch. De 50 bästa spelarna hade blivit valda och nu väntades yttrligare 50 stycken att bli valda. Sara såg spelare efter spelare gå fram till deras nya ägare, med ett leende över ansiktet och familjernas stöd bakom dem. Sara var själv här, ingen från hennes familj hade lyckats ta ledigt från jobbet.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×