Varför?


  • 23:06 27 Dec 2008

    Inactive member

    Frågan är varför inte tycks lära ut att särskrivning är fel, att inte kunna skilja på de och dem. "Dem vet inte när kvarts samtalet blir av.." kan man få läsa och ingen tycks ha reagerat det minsta! (Som vi vet heter det ju "De vet inte när kvartssamtalet blir av") "Dem" är inte subjekt! Varför? Om man skriver att en lång hårig sjuk sköterska stog på sin sjö nära tomt iklädd herr skjorta. "Hugg orm", sa hon.. Vem är Herr skjorta? Säjer hon till ormen att hugga?

  • 16:23 21 May 2009

    Inactive member

    Ville ju ändra inlägget, hade mellanrum och plats mellan raderna men nejnej, detta forum struntar i mellanrummen...

  • 16:22 21 May 2009

    Inactive member

    Vi söker kassa medarbetare. :P lol Vissa har verkligen problem med Svenskan... Speciellt i datorspel. Det blir ju något irriterande när 15- eller 17åringar eller whatever skriver på ett sätt som får den personen att verka som om han/hon vore 10.

  • 18:40 06 Jan 2009

    Inactive member

    särskrivning tycker jag är det värsta som finns, jag har aldrig gjort fel på sånt och jag förstår egentligen inte hur man kan göra det. Visst det kan vara svårt ibland, men ändå..


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×