Ska jag gå på natur vetenskap- eller teknikprogrammet?


  • 22:41 16 Sep 2009

    Inactive member

    Egentligen så är det här en fråga som jag ska ta reda på helt själv, men jag har ett rätt så svårt val. Redan under åttan så var jag bestämd över att gå på teknikprogrammet, men plötsligt vid början av nian så kände jag mer för naturvetenskapsprogrammet, och nu känner jag mig plötsligt för teknikprogeammet igen. Vad borde jag välja? Hjälp mig gärna. Fördelar till att gå på Naturvetenskapsprogrammet: - Jag får jobba med Matematik D och E, matte som är favorit ämnet. - Jag får fördjupa mig i ett språk förrutom svenska och engelska. - Jag kan få möjlighet till mer meritpoäng. Nackdelar till att gå på Naturvetenskapsprogrammet: - Jag får jobba med Biologi, vilket jag inte har stort intresse av. - Jag kan spåra ur pga den höga studietakten (men annars går det rätt bra med takten i grundskolan). Fördelar till att gå på Teknikprogrammet: (Nu pratar jag om en lokal data profil) - Jag får fördjupa mig i Programmering, Databashantering, Webdesign m.m. - Jag kan utbilda mig till data tekniker/ingenjör/programmerare, något som jag vill bli i första hand. Nackdelar till att gå på Teknikprogrammet: - Jag får inte arbeta med Matematik E (och troligtvist inte med D heller). Och jag vet ju inte heller så mycket om gymnasiet för tillfället, så om något här inte stämmer pga något jag inte vet, så säg gärna till.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×