behöver hjälp! D:


  • 09:49 18 Nov 2014

    Inactive member

    hej vi har dom senaste två veckorna haft något som heter stortema, och de innebär att på 3 veckor ska alla elever på skolan skriva ett arbete i sammanband med det tema vi får. temat är en annan värld, så jag har valt att skriva om kriminalitet, men problemet är att det är bara en vecka kvar och jag har knappt börjat skriva. (pga arbetat med matte osv). och stortemat gör såklart en stor del i betyget, och så som de ser ut nu verkar jag inte komma in på de gymnasie jag önskat. har hittils bara hunnit skriva inlednigen: inledning: jag ska skriva om detta ämne dels för att jag tycker att det kan vara lite intressant att få se hur den kriminella världen ser ut i Sverige och vad vi gör åt det. jag vet inte så mycket om ämnet så därför ska de bli intressant att få veta mer om det. jag skulle vilja få reda på varför de flesta människor väljer den kriminella livsstilen, Och vad vi gör för att förhindra brottsligheten i Sverige. så om någon skulle känna sig frivillig att hjälpa mig att svara på några frågor hade de varit väldigt snällt :) här är de frågor som jag behöver hjälp med -Varför väljer folk den kriminella livsstilen? -vad kan skolan göra för att hjälpa barn och ungdommar med problem? -vad gör sverige för att minska brottsligheten?


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×