Allmänt


  • 17:47 06 May 2007

    Inactive member

    En ny undersökning visar att ungdomar som lyssnar till rock får bättre resultat i skolan. Man tror att de som lyssnar på rock får ut sin ångest/ilska och blir helt klar i huvudet så att de kan jobba. Vad tror ni om det här?^

  • 20:34 15 Sep 2007

    Inactive member

    [citat]En ny undersökning visar att ungdomar som lyssnar till rock får bättre resultat i skolan. Man tror att de som lyssnar på rock får ut sin ångest/ilska och blir helt klar i huvudet så att de kan jobba. Vad tror ni om det här?^ [/citat] Intressant. Kan du inte ge länken till undersökningen?

  • 20:32 15 Sep 2007

    Inactive member

    jag har vuxit upp med mozart och lyssnar på rock och jag har normala betyg det ända jag är bra på är engelska och historia och vet nästan allt om dyslexi det här beror bara på mina intresen så jag tror inte att det är någon stor skilnad

  • 16:28 14 Sep 2007

    Inactive member

    Verkar ungefär lika trovärdigt som "Mozart får barn att bli smartare pga. dess meditativa effekt" eller liknande. Dessutom, definiera Rock. De måste mena typ Metal / Death / Screamo eftersom vanlig Rock är typ... The Hives? Få ut sin ilska genom dem? Jaaaaaa! Hm, borde de inte vara att alla som får ut sin ilska genom sin musik blir bättre i skolan isåfall? Är det bara Rock som kan främja det eller?

  • 15:40 15 Sep 2007

    Inactive member

    [citat]Verkar ungefär lika trovärdigt som "Mozart får barn att bli smartare pga. dess meditativa effekt" eller liknande. Dessutom, definiera Rock. De måste mena typ Metal / Death / Screamo eftersom vanlig Rock är typ... The Hives? Få ut sin ilska genom dem? Jaaaaaa! Hm, borde de inte vara att alla som får ut sin ilska genom sin musik blir bättre i skolan isåfall? Är det bara Rock som kan främja det eller?[/citat] Jag har (som hade) planer om att låta mina barn lyssna på klassiskt till 5 års ålder, sen gå över till rock^.- Rock är brett, somsagt. Metal som rock, jag tror att The Hives kan funka utmärkt. Jaaaaaaa! Enligt undersökningen så var rock var lämpligast.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×