Hjälp med ett tal om fördelarna med ABORT


  • 10:12 12 Nov 2013

    Inactive member

    Hej! Ska hålla ett tal på ca 4-5 minuter som ska handla om fördelarna med abort. Det jag behöver er hjälp med är att jag sitter fast på inledningen. Inledningen ska ju vara fängslande så folk vill fortsätta lyssna. Nedan är den ordning + saker som måste vara med i talet. 1.Inledningen- fängslande 2.Fakta 3. 3 st argument som är för abort 4. Avslutning Vi ska ha med minst 3 st stiltyper.

  • 08:46 18 Nov 2013

    Inactive member

    Hej Sara, mitt professionella svar är Lionel Messi :*

  • 13:35 20 Nov 2013

    Inactive member

    Ta istllet reda på varför man inte ska göra abort. Skrev ett arbete om detta och fann chockerande material.

  • 16:26 14 Nov 2013

    Inactive member

    Hej! Om jag var du hade jag hittat källor som hade chockerande siffror om folk som dör när de försöker gör en abort på egen hand, när det är olagligt att göra abort i landet, exempel kan vara Malta och Polen. Sedan kan du ställa frågor som t.ex. "Är det rätt att kvinnor dör för att det...osv". Eftersom du får vara för i ditt tal kan du även svara på dessa frågor, om du vill. Säga vad du står för osv. Jag hade i alla fall blivit intresserad! Hoppas jag var till hjälp! :)


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×