Hjälpa med spanska


  • 02:22 25 Oct 2014

    Inactive member

    Hej alla studerande. Jag behöver akut hjälpa med att skriva om mig själv och min familj på spanska. Finns någon som kan komma med nyckel ord, vanliga verb och fraser. Gymnasienivå årskurs1. Tacksam för all hjälp.

  • 12:26 26 Oct 2014

    Inactive member

    2. Sysselsättning arbeta=trabajar, studera=estudiar, gå i (gymnasiet)= Ir a Trabajo como/en = Jag jobbar som/på Voy a la escuela secundaria = ..gymnasiet

  • 21:08 26 Oct 2014

    Inactive member

    Hej Janna, Tack så hemsk mycket för hjälpen. Dina tips kom att hjälpa mig med morgon dagens prov. Önskar dig all gott. Mary Ann

  • 12:30 26 Oct 2014

    Inactive member

    5. fritid = el tiempo libre: Me gusta viajar / Me gustaN los bailes latinoamericanos.

  • 12:29 26 Oct 2014

    Inactive member

    Ignorera mitt första meddelande. Det var vissa tecken som var otillåtna, så jag provade vilka tecken som kune användas :)

  • 12:24 26 Oct 2014

    Inactive member

    : = ( ) , /

  • 22:53 26 Oct 2014

    Inactive member

    Det var så lite så. Jag är glad att ha kunnat hjälpa till! Spanska är av mina favoritområden och älskar att hjälpa folk med det (i den nivån jag kan). Btw hoppas det gick bra med att förstå mina meddelanden, jag hade använt många nya stycken men när meddelandena laddades upp blev allting ihoptryckt efer varann. Insåg nu att det blev lite otydligt. /Janna

  • 12:26 26 Oct 2014

    Inactive member

    3. Husdjur= Las Mascotas Tener mascotas: Tengo.. /No tengo mascotas. Om du inte har husdjur(eller om du t.ex har en hund) kan du nämna vilka övriga djur du tycker om: Me gustan mucho los/las... 4. Språk : Hablar=prata.. sueco, ingles etc..

  • 12:27 26 Oct 2014

    Inactive member

    5. fritid = el tiempo libre Me gusta viajar / Me gustaN los bailes latinoamericanos. 6. La familia: Madre, padre Un hermano/una hermana bror/syster hermano mayor/ hermano minor = Storebror/lillebror /Janna

  • 12:24 26 Oct 2014

    Inactive member

    Hej ! Jag antar att i delen om dig själv kommer du exempelvis ta upp.. 1.Boende nuvarande ort..stad = ciudad actual.. localidad actual Vivir = leva, ser=vara Ex: Mi ciudad actual es.. eller Vivo en.. Nationalitet.nacionalidad. Soy de Suecia..soy sueco Möjligen om du levt nån annanstans Cuando era pequeno.. Cuando era 10 anos viviamos en.. När jag var 10 bodde vi..


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×