Idé till novell


  • 15:31 08 May 2007

    Inactive member

    Hejhej. Skulle vara väldigt tacksam om ni kom med idéer till en novell. :) Jag har så himla dålig fantasi och det känns som att allt jag skriver om handlar om ungefär samma sak. Tacksam för ALLA förslag! :D

  • 15:27 25 Sep 2007

    Inactive member

    Läser typ aldrig så är väldigt svårt att säga vad jag är intresserad av. Men fantasy och sådant skulle jag tro. När jag tänker efter har jag nog alltid avslutat med ett olyckligt slut. Kanske skulle prova med ett lyckligt då ja. Men gud så svårt.. tacktack!

  • 18:02 23 Sep 2007

    Inactive member

    Jaa, jag vet ju inte vad det är du alltid brukar skriva om så då kan jag ju inte heller ge förslag. Men; skriv om det du skulle vilja läsa om. Vad är du intresserad av?

  • 19:08 26 Sep 2007

    Inactive member

    Mitt bästa tipps är att skriva om något som man varit med och upplevt själv, men kanske egentligen inte vill prata om. Det är så mkt lättare att skriva om något man varit med om, och berättelsen blir mer verklig. Självklart behöver inte allt va sant, men man kan ha med delar som är verkliga. Att skriva om något man egentligen inte vill ta upp brukar göra att texterna blir skitbra! Vet inte varför, men kanske för att ämnet blir känsligt.

  • 17:51 23 Sep 2007

    Inactive member

    Skrev det som du själv skulle vilja läsa om :)

  • 18:19 23 Sep 2007

    Inactive member

    [citat]Skrev det som du själv skulle vilja läsa om :)[/citat] Håller med :) Typ, hatar du deckare, så kanske du inte ska skriva en deckare. Jag är dock en sån som mest skriver på fri hand så jag vet inte.. Jag älskar fantasy och därför är jag bäst på att skriva det också

  • 11:14 28 Sep 2007

    Inactive member

    Jag brukar om det är fritt val bara ta det första jag kommer på. Tex en gång när jag ätit kebab så gick jag förbi en sushi restaurang och såg en maträtt som hette Yakuza så då tänkte jag att är inte det den japanska maffian typ? Och sen skrev jag om det, blev jävligt bra faktiskt ^^

  • 18:42 23 Sep 2007

    Inactive member

    Håller med :) Typ, hatar du deckare, så kanske du inte ska skriva en deckare. Jag är dock en sån som mest skriver på fri hand så jag vet inte.. Jag älskar fantasy och därför är jag bäst på att skriva det också[/citat] Jag brukar däremot göra lite tvärtom, förut skrev jag alltid noveller med lyckliga slut, eftersom jag inte alls gillade sådana med sorgset slut. Men sen tänkte jag att jag måste utveckla alla sidor av mig själv, så jag började i detta fall bara skriva sådana med olyckligt slut för att träna mig på det. Lika i genre, jag har mest skrivit inom kärlek och drömmar, eller vad man ska säga, genom åren. Men nu håller jag på att skriva en deckare, eftersom jag inte gjort det förut så får jag så himla mycket fantasi. Jag tycker egentligen inte alls om att varken läsa eller skriva deckare, men för att utveckla både min fantasi och mitt skriftliga språk så väljer jag ändå att jag göra det. Så mitt råd är helt enkelt skriv om något du inte är van vid, som du kanske inte tycker om att skriva om, så kommer du inse hur mycket du lär dig av det! =)

  • 20:22 27 Sep 2007

    Inactive member

    Jag skulle ge sig rådet att ta själva ideen till novellen från till exempel tv eller något du varit med om, så fort du har kärnan är det bara att börja skriva för då vet du vart du vill komma. Jag har väldigt svårt att skriva om sådant jag själv varit med om, men älskar att skriva om situationer och känslor som jag inte har någon personlig erfarenhet av. :) Lycka till


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×