Skolarbete om vatten - bad, simning, badvattenrening och badklädsel


  • 15:30 07 Jun 2013

    Inactive member

    Som ung storbadare har jag nu sökt in till skola och kom nyligen på att jag vill göra ett skolarbete om vatten, vattnet är grundpelaren men det ska vara som mest inriktat mot bad, simning och lite om de kläder vi använder vid bad. Då jag själv gillar att bada så trivs jag bra i att gå klädd i bara badbyxor, har inte några problem med det. Men jag har också alltid gillat att bada med kläderna på så jag skulle vilja titta på detta, varför använder man baddräkt vad bad och inte vanliga kläder? Den oskrivna regeln om att man använder särskild lättare klädsel för bad. Vill också titta på badvattenrening och hur simhallar drivs, titta på simmärken, simkunnande och livräddning, men egen vattenvana är inte den bästa så ett delmål är att kanske få fullgod vattenvana under arbetes gång. Man kan även "gå ut på stan" och fråga andra om deras syn på bad och simning, är det en helt vanlig sport/aktivitet där det är självklart att man använder baddräkt? Hur är folks syn på att bada med kläderna på? Skulle vilja ha tips och råd om hur man kan forma detta. Jag har också tänkt att dokumentera, fota, filma och skriva, kanske man skapar en hemsida som handlar om klädsim också.


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×