Undersökning!


  • 17:45 13 Oct 2008

    Inactive member

    Vi har fått en läxa i So att intervjua 15-20 personer om några miljöfrågor. Jag tänkte lägga ut dom här så kanske jag får några svar iallafall :) 1. Hur länge tror du oljan räcker? 2. Tror du oljan kommer att ersättas av något annat? Om ja, i så fall vad? 3. Hur bidrar du till en hållbar utveckling? 4. Vem eller vilka anser du har ansvar för att miljöutvecklingen ska gå åt rätt håll?

  • 22:41 29 Oct 2008

    Inactive member

    1) Tror flera hundra år 2) Ja, typ el och annan förnyelsebar energi, rapsolja och sånt 3) Källsortering, försöker åka så lite bil som möjligt 4) alla - det är ju vår gemensam miljö vi pratar om!

  • 20:15 13 Oct 2008

    Inactive member

    hej! tänkte svara på dina frågor :) 1.Jag tror att oljan kommer att ta slut om ungefär 100 år eller ännu mindre. 2.Det kan hända att man forskar fram något slags ämne som möjligtvis kan/kommer att kunna användas istället för oljan. 3.Om jag ska vara ärlig så är det inte mycket jag bidar med någonting. :( 4. ALLA bode det vara :D


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×