Organizing the Customer Oriented Company: A Review of the Marketing and Sales Organization of ABB Robotics

1681 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In today’s markets characterized by harsh competition companies must not only be well prepared to answer to customers current needs, they also need to be prepared for the future ones. A company that once was market leader of its industry can quickly become a market follower if the management team is unaware of how customers value the offering. The trend of today towards increasing the service to customers, raising the level of customization, and providing an experience for the customer has been called a paradigm shift toward customer orientation. The purpose with the thesis is to investigate how the organizational structure of a company hinders the customer orientation of a global marketing and sales organization expressed in symptoms and causes. In order to study the subject a case study was conducted on a large Swedish industrial company. 20 individual semi-constructed interviews were conducted with the top management team of the company. The result from the empirical study was that the organizational structure hindered the customer orientation of a company and that there is an interplay between the organizational structure of the company, the current business situation of the company, and the customer orientation of company. Communication patterns, trust, customer ownership and responsibility, integr...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Organizing the Customer Oriented Company: A Review of the Marketing and Sales Organization of ABB Robotics

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Organizing the Customer Oriented Company: A Review of the Marketing and Sales Organization of ABB Robotics
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=10411 [2024-04-26]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×