”Är man inte trovärdig när man pratar om sex och samlevnad så blir man kapad vid knäna" En kvalitativ studie om lärares förutsättningar och tillvägagångssätt i sex och samlevnadsundervisningen

1735 visningar
uppladdat: 2008-09-25
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Abstract: Introduction: Even though that it is mandatory by law since 1955 in Sweden, teachers still don’t get any education courses in sex education. There has been almost no research on what effects the sex education has had on the general population in Sweden. Aim: The aim for this study has been to look at middle school teacher’s ways of conducting and there conditions in sex education. Among the questions where; what does successful sex education mean? What knowledge do teachers need to learn from their teacher education? Method: This paper is an empirical qualitative content analysis based on interviews with focus groups. The use of focus groups interviews gives the participants a chance to discuss the subject in a wider manor. This gave data on varying views of sex education. I am using a manifest content analysis, witch means that I am only viewing the material as it is. There is no interpretation done from my part. Result: The support from the principal and the goals of the school is an important part if the teachers are to succeed with their sex education with both a health perspective and health promotion. The informants also talked about the importance of feeling comfortable in the class room and what characteristics a teacher should have to feel comfortable as a sex educator. The methods used by the teachers are discussion, conversation and valuation exercises. Discussion: Research shows that the principals’ support, written goals and to evaluate the sex education is important. Thus schools tend not to do any of this; the responsibility is left with the teachers.The responsibility that lies upon the sex educators is slightly higher compared to their colleagues, because they deal with the student’s feelings and emotions. Important characteristics for a sex educator are to be credible, comforta...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: ”Är man inte trovärdig när man pratar om sex och samlevnad så blir man kapad vid knäna" En kvalitativ studie om lärares förutsättningar och tillvägagångssätt i sex och samlevnadsundervisningen

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-09-25]   ”Är man inte trovärdig när man pratar om sex och samlevnad så blir man kapad vid knäna" En kvalitativ studie om lärares förutsättningar och tillvägagångssätt i sex och samlevnadsundervisningen
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=10530 [2024-04-16]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×