Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav

2167 visningar
uppladdat: 2008-03-13
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Alltfler människor har idag råd att unna sig något exklusivt och det finns en växande konkurrens på marknaden. Det finns därför också många böcker inom marknadsföring som talar om för företag hur de kan göra för att nå framgång med sina varumärken. årt syfte med denna uppsats är att titta på några av dessa teorier och att utifrån ett företagsperspektiv undersöka vilka faktorer i modern marknadsföringsstrategi som är tillämpbara på exklusiva varumärken. Frågeställningen som vi ska besvara är: Hur jobbar företag för att framställa och förstärka en exklusiv image i deras varumärken? För att besvara frågeställningen har vi gjort tre observationer i Köpenhamn. Observationerna gjordes i butikerna Gucci, Louis Vuitton och Burberry, där vi letade efter faktorer som gjorde butikerna exklusiva. Vi har även gjort en intervju med Lars Kvist som är butiksägare för Cenino och Donna i Helsingborg. Teorin innefattar olika marknadsföringsstrategier som är relevanta för att skapa en exklusiv image. Huvuddelen består här av marknadsmixen där vi analyserar hur dess sju p: n påverkar exklusiviteten. Analysen tar upp vilka faktorer som är relevanta för att framhäva exklusivitet. Exklusivitet är mycket subjektivt och förklaras i denna uppsats som produkter av hög kvalitet samtidigt som varumärket bara säljs på ett fåtal platser. Tillsammans med ett högt pris gör detta att varumärket blir sårtillgängligt för de flesta. Slutsatsen är att alla delar i marknadsmixen och dagens marknadsföringsstrategier på något sätt påverkar ett varumärkes exklusivitet. Dessa är sammanlänkade på ett eller annat sätt för att ge en helhetsbild av exklusivitet. Produkten måste vara av hög kvalitet, butikerna måste ha det rätta läget och vara inreda på ett exklusivt sätt. Samtidigt måste servicen vara mycket hög och motsvara kundens förväntningar som byggs upp med ?rätt? promotion. Därtill spelar också priset en stor roll s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-03-13]   Exklusiva varumärken - exklusivitetens krav
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11119 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×