The relationship between foreign market expansion strategies and foreign market entry strategies for SMEs

1084 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The increased developments of technology and falling barriers of trade have been encouraging companies all over the world to internationalize. Not only multinational companies but also small and medium-sized enterprises succeed in conducting business on foreign markets. When deciding to internationalize, small and medium-sized enterprises face the need to develop a foreign market expansion strategy as well as a foreign market entry strategy. Market expansion strategies treat of the amount of markets to enter and the temporal approach chosen. The main strategies are country diversification and country concentration. A market entry strategy contains the level of commitment of resources planned for each market. Typical entry modes are export and foreign direct investment. This research explains the interrelations within and between market expansion strategies and market entry strategies. Our aim was to gain deeper understanding about the possibilities for small and medium-sized enterprises to combine market expansion with market entry strategies. For that we conducted a case study of a Swedish firm that is active on international markets. As a result we found out that the combination of market expansion and ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The relationship between foreign market expansion strategies and foreign market entry strategies for SMEs

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The relationship between foreign market expansion strategies and foreign market entry strategies for SMEs
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=12101 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×