Organisatorisk förändring och omladdning av varumärke

1312 visningar
uppladdat: 2007-01-18
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Abstract Uppsatsen behandlar ämnena organiatorisk förändring samt varumärkesladding. Ã?ven identitet, profil och image diskuteras. I arbetet har vi använt oss av Lindex som fallföretag. Omladdning av ett varumärke blir aktuellt när märkets brand equity stagnerat eller när företag önskar förändra de värden som är kopplade till varumärket. Detta tillsammans med en organisatorisk förändring har varit aktuellt i årt fallföretag Lindex. Uppsatsens övergripande teori behandlar företagsförändringar, varumäkesladdning samt identitet, profil och image. De sekundära data vi tagit del har vi förstärkt genom både en kvalitativ och kvantitativ undersökning. En kvalitativ i form av intervjuer med representanter från Lindex, och en kvantitativ i form av enkäter riktade till butiksanställda på Lindex samt konsumenter. Undersökningarna har legat till grund för år empiriska studie. Resultatet visar bland annat att det vid en organisatorisk förändring är bra om företaget tar in externa förmågor med nya kunskaper. Det är även viktigt att klara och tydliga mål utvecklas och sprids genom hela organisationen. Genom att skapa en klar bild av företagets identitet kan denna profileras på ett effektivt sätt och därmed påverka konsumenternas image av företaget. This paper concerns organizational change and brand revitalization. Identity, profile and image are also discussed. We have used Lindex as a case company. The revitalization becomes an issue when the brand equity has stagnated or when the company wishes to change the perceptions of the brand. These two factors has been a current interest in the case of Lindex. The overall theories of this paper concern organizational changes, brand revitalization, identity, profile and image. The secondary data has been strengthening by both a quantitative and a qualitative survey. The qualitative survey contains interviews with representatives from Lindex and the quantitative survey contains a questionnaire to shop assistants and consumers. Our empirical studies are based on these surveys. The results shows among other things that it is good if the company engage external persons who possess new knowled...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Organisatorisk förändring och omladdning av varumärke

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-18]   Organisatorisk förändring och omladdning av varumärke
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=13728 [2024-04-24]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×