Compare in-store atmospheres of McDonaldâ??s in China and Sweden from a cultural symbolic perspective

1712 visningar
uppladdat: 2008-06-03
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this study is using McDonald??s in China and Sweden as a case to find out how fast food restaurant retailers combine adaptation and standardization with symbolic attributes of store atmospherics under different cultural background, and find out possible reasons. The study used McDonald??s in a case format to study in-store atmospheres. Further, the research has an investigating and explanatory qualitative approach, collecting the empirical data through observation with photos. Existing theories within in-store atmospheres, store atmosphere image, symbolic attributes, national culture (familism, individualism, feminism, masculinity etc.) were used as a foundation for validating empirical data as well as providing reasonable explanations of phenomenon. The empirical data are collected by observation conducted in McDonald??s in China and Sweden about elements of in-store atmospheres. Finally data collected in 5 stores from Sweden and 5 from China were used. As a conlusion, McDonald??s applies different strategies to the design of in-store atmosphere in China and Sweden. In a large degree symbolic attributes are adapted to the local cultural values and tastes to meet the local preferences. Standardization were used in a small amount fo...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Compare in-store atmospheres of McDonaldâ??s in China and Sweden from a cultural symbolic perspective

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-03]   Compare in-store atmospheres of McDonaldâ??s in China and Sweden from a cultural symbolic perspective
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17835 [2024-05-14]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×