Det finns drivkrafter för införande av virtuella möten i organisationer både i form av miljöaspekter och ekonomiska incitament. En omfattande förändring av mötesformer sker dock inte av sig själv. 2006 initierade Vägverket ett projekt kallat Resfri för att bygga upp en informationstjänst som kan hjälpa organisationer att ändra sina mötesvanor. För Vägverkets räkning har författarna utfört intervjuer med sju svenska organisationer och presenterat ett förslag på hur implementeringen av virtuella möten kan utvärderas. Framgångsfaktorer har identifierats och kopplats till utvärderingsverktyget SUMO. De identifierade faktorerna, vilka berör mjuka värden i form av attityder och beteenden, är: Ledning, Utbildning, Deltagande, Policy, Marknadsföring av fördelar, Samarbete mellan avdelningar samt Information och Kommunikation. Slutligen har SUMO-verktyget modifierats för att bättre kunna utvärdera en implementering.
2805 visningar
uppladdat: 2008-09-08
uppladdat: 2008-09-08
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentera arbetet: Det finns drivkrafter för införande av virtuella möten i organisationer både i form av miljöaspekter och ekonomiska incitament. En omfattande förändring av mötesformer sker dock inte av sig själv. 2006 initierade Vägverket ett projekt kallat Resfri för att bygga upp en informationstjänst som kan hjälpa organisationer att ändra sina mötesvanor. För Vägverkets räkning har författarna utfört intervjuer med sju svenska organisationer och presenterat ett förslag på hur implementeringen av virtuella möten kan utvärderas. Framgångsfaktorer har identifierats och kopplats till utvärderingsverktyget SUMO. De identifierade faktorerna, vilka berör mjuka värden i form av attityder och beteenden, är: Ledning, Utbildning, Deltagande, Policy, Marknadsföring av fördelar, Samarbete mellan avdelningar samt Information och Kommunikation. Slutligen har SUMO-verktyget modifierats för att bättre kunna utvärdera en implementering.
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
Källhänvisning
Inactive member [2008-09-08] Det finns drivkrafter för införande av virtuella möten i organisationer både i form av miljöaspekter och ekonomiska incitament. En omfattande förändring av mötesformer sker dock inte av sig själv. 2006 initierade Vägverket ett projekt kallat Resfri för att bygga upp en informationstjänst som kan hjälpa organisationer att ändra sina mötesvanor. För Vägverkets räkning har författarna utfört intervjuer med sju svenska organisationer och presenterat ett förslag på hur implementeringen av virtuella möten kan utvärderas. Framgångsfaktorer har identifierats och kopplats till utvärderingsverktyget SUMO. De identifierade faktorerna, vilka berör mjuka värden i form av attityder och beteenden, är: Ledning, Utbildning, Deltagande, Policy, Marknadsföring av fördelar, Samarbete mellan avdelningar samt Information och Kommunikation. Slutligen har SUMO-verktyget modifierats för att bättre kunna utvärdera en implementering.Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=18124 [2024-05-06]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera