Hur viktigt är samarbete i modern marknadsföring? - en studie om produktplacering

1231 visningar
uppladdat: 2007-01-18
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med studien är att beskriva och öka förståelsen för processen kring produktplacering i film. Mer specifikt syftar uppsatsen till att analysera samarbetet i denna form av nätverk. Metod: Studien är designad utifrån en föreställning om produktplacering som en kommunikationsform där samarbete är centralt. Tillvägagångssättet består i huvudsak av en fallstudie av en svensk film. Resultatet från fallstudien kompletteras med tidigare studier, av mer allmän art, för att (i viss mån) kunna generaliseras. Teoretiska perspektiv: Uppsatsen tar sin utgångspunkt i nätverksteori och till viss del även teori kring produktplacering som markandsföringskanal. Empiri: Empiriskt bygger uppsatsen på intervjuer av tre olika aktörer i produktplaceringsprocessen (producent, konsult resp. marknadsdirektör). Dessa kompletteras med sekundärdata. Slutsatser: Resultatet från studien visar på att samarbetet i produktplaceringsprocessen är av något asymmetrisk karaktär. Vi vill mena att samarbetet mellan konsultbolaget och filmbolaget är betydligt mer omfattande och nära, än det mellan konsultbolaget och det produktplacerande företaget. Företaget tenderar att överskatta sitt inflytande på hur varumärket exponeras....

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur viktigt är samarbete i modern marknadsföring? - en studie om produktplacering

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-18]   Hur viktigt är samarbete i modern marknadsföring? - en studie om produktplacering
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=18334 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×