Standardization and adaptation in television advertising

1643 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Television continues to be a dominant media in the 21st century. As the world continues to "shrink" and globalization increases, those companies that do business in many countries must find innovate ways to communicate their brands. In international markets, therefore, the decision to standardize or adapt the advertisements between different countries becomes of great importance. The purpose of this study is to gain a better understanding for how companies standardize and adapt their television advertising in international markets. In order to reach this purpose, research questions focusing on the elements of television advertisements, as well as the factors that influence the decision to standardize/adapt were stated. Based on these research questions, a review of the relevant literature was conducted, resulting in a conceptual framework, which was used to guide this study's data collection. Data was collected via a qualitative, case study approach, using interviews and observation of the television commercials on international consumer brands. The result shows that there are certain appeals that work: Emotional appeals seem to work more on the young, while rational appeals appear to be more effective towards an older target market. One of the primary factors that influence a company's decision to adapt a commercial is th...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Standardization and adaptation in television advertising

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Standardization and adaptation in television advertising
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21337 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×