Reklam till fyrtiotalister - En studie som ger förslag på hur marknadsförare kan utforma reklambudskap till fyrtiotalister.

2188 visningar
uppladdat: 2003-06-06
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Dagens reklam visar ofta unga människor. Man ser personer som är smala, aktiva, har attityd och hela livet framför sig. Samtidigt håller det på att ske en förändring i Sveriges befolkningsstruktur. Vi får allt fler äldre personer och det är framförallt gruppen som som är födda under 40-talet som kan vara intressant för flera företag att vända sig till. Detta beror på att de är många, har mycket tid samt pengar som skall spenderas nu när de börjar närma sig pensionsåldern. Under arbetets gång har vi märkt att det finns ett stort intresse inom området men väldigt lite skrivit. Det finns litteratur, artiklar och uppsatser som är skrivna om hur marknadsförare skall utforma reklam. Vidare finns det litteratur och undersökningar som behandlar fyrtiotalister som en grupp men vi har däremot inte funnit någon litteratur som kopplar ihop dessa två ämnena. Problemformuleringen är: Vad kan det finnas för faktorer vid reklambudskap till fyrtiotalister som marknadsförare kan använda sig av? Syftet med uppsatsen är att med hjälp av sekundärdata och en fokusgruppsundersökning ge förslag på hur marknadsförare kan utforma TV-reklambudskap till fyrtiotalister i Sverige. I arbetet valde vi att studera fyrtiotalisterna värderingar och livsstil. Då markandsförare anpassar reklamen efter konsumentens värderingar och livsstil resulterar det i en trovärdig reklam och en ökad dragningskraft till produkten. Uppsatsen tar även upp vad som händer när människan åldras. Vidare så har en fokusgruppsundersökning utförts för att ta reda på om sekundärdatan stämde överens med...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Reklam till fyrtiotalister - En studie som ger förslag på hur marknadsförare kan utforma reklambudskap till fyrtiotalister.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2003-06-06]   Reklam till fyrtiotalister - En studie som ger förslag på hur marknadsförare kan utforma reklambudskap till fyrtiotalister.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=25937 [2024-04-25]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×