Problem: Det satsas mycket på internutbildningar inom många företag och det finns en del forskat kring ämnet. Den mesta forskningen berör hur internutbildning bör planeras och genomföras samt vilka positiva egenskaper denna utbildning har. Däremot upplever vi att det finns mindre forskat kring om dessa interna utbildningar faktiskt bidrar till något, om de anställda i praktiken tar till sig utbildningarna och drar nytta av dem i sitt dagliga arbete. Inom forskningen kring internutbildningar har fokus även ökat på de anställdas (inom serviceföretag) estetiska attribut såsom utseende och attityd. Syfte: Syftet med vår uppsats är att studera effekten av internutbildningar inom servicebranschen, med fokus på säljpersonal och deras syn på internutbildningar. Frågeställning: Hur upplever säljare inom detaljhandeln att internutbildningar påverkar deras arbete? Metod: Genom kvalitativa intervjuer studeras säljarnas perspektiv på intern-utbildningar. Vidare kommer även det empiriska materialet omfatta en manual för nyanställda som studeras och jämförs med teorin om internutbildning för att hitta likheter och olikheter inom ämnet. Resultat: Vår undersökning visar att säljarna upplever att de har stor nytta i sitt dagliga arbete av internutbildningarna. Säljarna upplever att deras kompetens har höjts efter att ha genomgått internutbildningar, något som visar sig genom att de sätter kunden i centrum på ett helt annat sätt och är mer självsäkra i sitt arbete Vår undersökning visar även att genom internutbildningar kan företagen lära ut sina mål och visioner samt styra sin personal till att agera på ett visst sätt.

3571 visningar
uppladdat: 2008-03-13
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem: Det satsas mycket på internutbildningar inom många företag och det finns en del forskat kring ämnet. Den mesta forskningen berör hur internutbildning bör planeras och genomföras samt vilka positiva egenskaper denna utbildning har. Däremot upplever vi att det finns mindre forskat kring om dessa interna utbildningar faktiskt bidrar till något, om de anställda i praktiken tar till sig utbildningarna och drar nytta av dem i sitt dagliga arbete. Inom forskningen kring internutbildningar har fokus även ökat på de anställdas (inom serviceföretag) estetiska attribut såsom utseende och attityd. Syfte: Syftet med vår uppsats är att studera effekten av internutbildningar inom servicebranschen, med fokus på säljpersonal och deras syn på internutbildningar. Frågeställning: Hur upplever säljare inom detaljhandeln att internutbildningar påverkar deras arbete? Metod: Genom kvalitativa intervjuer studeras säljarnas perspektiv på intern-utbildningar. Vidare kommer även det empiriska materialet omfatta en manual för nyanställda som studeras och jämförs med teorin om internutbildning för att hitta likheter och olikheter inom ämnet. Resultat: Vår undersökning visar att säljarna upplever att de har stor nytta i sitt dagliga arbete av internutbildningarna. Säljarna upplever att deras kompetens har höjts efter att ha genomgått internutbildningar, något som visar sig genom att de sätter kunden i centrum på ett helt annat sätt och är mer självsäkra i sitt arb...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Problem: Det satsas mycket på internutbildningar inom många företag och det finns en del forskat kring ämnet. Den mesta forskningen berör hur internutbildning bör planeras och genomföras samt vilka positiva egenskaper denna utbildning har. Däremot upplever vi att det finns mindre forskat kring om dessa interna utbildningar faktiskt bidrar till något, om de anställda i praktiken tar till sig utbildningarna och drar nytta av dem i sitt dagliga arbete. Inom forskningen kring internutbildningar har fokus även ökat på de anställdas (inom serviceföretag) estetiska attribut såsom utseende och attityd. Syfte: Syftet med vår uppsats är att studera effekten av internutbildningar inom servicebranschen, med fokus på säljpersonal och deras syn på internutbildningar. Frågeställning: Hur upplever säljare inom detaljhandeln att internutbildningar påverkar deras arbete? Metod: Genom kvalitativa intervjuer studeras säljarnas perspektiv på intern-utbildningar. Vidare kommer även det empiriska materialet omfatta en manual för nyanställda som studeras och jämförs med teorin om internutbildning för att hitta likheter och olikheter inom ämnet. Resultat: Vår undersökning visar att säljarna upplever att de har stor nytta i sitt dagliga arbete av internutbildningarna. Säljarna upplever att deras kompetens har höjts efter att ha genomgått internutbildningar, något som visar sig genom att de sätter kunden i centrum på ett helt annat sätt och är mer självsäkra i sitt arbete Vår undersökning visar även att genom internutbildningar kan företagen lära ut sina mål och visioner samt styra sin personal till att agera på ett visst sätt.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-03-13]   Problem: Det satsas mycket på internutbildningar inom många företag och det finns en del forskat kring ämnet. Den mesta forskningen berör hur internutbildning bör planeras och genomföras samt vilka positiva egenskaper denna utbildning har. Däremot upplever vi att det finns mindre forskat kring om dessa interna utbildningar faktiskt bidrar till något, om de anställda i praktiken tar till sig utbildningarna och drar nytta av dem i sitt dagliga arbete. Inom forskningen kring internutbildningar har fokus även ökat på de anställdas (inom serviceföretag) estetiska attribut såsom utseende och attityd. Syfte: Syftet med vår uppsats är att studera effekten av internutbildningar inom servicebranschen, med fokus på säljpersonal och deras syn på internutbildningar. Frågeställning: Hur upplever säljare inom detaljhandeln att internutbildningar påverkar deras arbete? Metod: Genom kvalitativa intervjuer studeras säljarnas perspektiv på intern-utbildningar. Vidare kommer även det empiriska materialet omfatta en manual för nyanställda som studeras och jämförs med teorin om internutbildning för att hitta likheter och olikheter inom ämnet. Resultat: Vår undersökning visar att säljarna upplever att de har stor nytta i sitt dagliga arbete av internutbildningarna. Säljarna upplever att deras kompetens har höjts efter att ha genomgått internutbildningar, något som visar sig genom att de sätter kunden i centrum på ett helt annat sätt och är mer självsäkra i sitt arbete Vår undersökning visar även att genom internutbildningar kan företagen lära ut sina mål och visioner samt styra sin personal till att agera på ett visst sätt.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27405 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×