En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Vi har inledningsvis i denna uppsats utrett begreppen corporate identity, corporate image och corporate reputation för att förse läsaren med verktyg som är nödvändiga för att förstå problemet. Vi har kommit fram till att det kan råda stora skillnader mellan ett varumärkes identitet och image. Barriärerna mellan identitet och image är relationer, referensgrupper, sociala hinder, livsstil, kultur, symbolisk kommunikation, fördomar och ointresse. Genom citat från konsumenter har vi dragit slutsatsen att det finns barriärer som blockerar kommunikationen mellan företag och konsument. Genom empiriska undersökningar har vi bekräftat dessa och upptäckt ytterligare barriärer. Sammanlagt har vi identifierat åtta barriärer, varav fördomar och ointresse framkommit som nya barriärer. Det är möjligt för företag att i viss utsträckning övervinna dessa barriärer.
4173 visningar
uppladdat: 2003-01-17
uppladdat: 2003-01-17
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentera arbetet: En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Vi har inledningsvis i denna uppsats utrett begreppen corporate identity, corporate image och corporate reputation för att förse läsaren med verktyg som är nödvändiga för att förstå problemet. Vi har kommit fram till att det kan råda stora skillnader mellan ett varumärkes identitet och image. Barriärerna mellan identitet och image är relationer, referensgrupper, sociala hinder, livsstil, kultur, symbolisk kommunikation, fördomar och ointresse. Genom citat från konsumenter har vi dragit slutsatsen att det finns barriärer som blockerar kommunikationen mellan företag och konsument. Genom empiriska undersökningar har vi bekräftat dessa och upptäckt ytterligare barriärer. Sammanlagt har vi identifierat åtta barriärer, varav fördomar och ointresse framkommit som nya barriärer. Det är möjligt för företag att i viss utsträckning övervinna dessa barriärer.
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
Källhänvisning
Inactive member [2003-01-17] En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Vi har inledningsvis i denna uppsats utrett begreppen corporate identity, corporate image och corporate reputation för att förse läsaren med verktyg som är nödvändiga för att förstå problemet. Vi har kommit fram till att det kan råda stora skillnader mellan ett varumärkes identitet och image. Barriärerna mellan identitet och image är relationer, referensgrupper, sociala hinder, livsstil, kultur, symbolisk kommunikation, fördomar och ointresse. Genom citat från konsumenter har vi dragit slutsatsen att det finns barriärer som blockerar kommunikationen mellan företag och konsument. Genom empiriska undersökningar har vi bekräftat dessa och upptäckt ytterligare barriärer. Sammanlagt har vi identifierat åtta barriärer, varav fördomar och ointresse framkommit som nya barriärer. Det är möjligt för företag att i viss utsträckning övervinna dessa barriärer.Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28409 [2024-05-04]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera