Role of the Internet in SME growth strategies: case studies of Swedish companies

1796 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Small and Medium Enterprises (SMEs) have been recognized as important contributors in the economy of many countries and new opportunities are opening for them in domestic and international markets. It is vital for an SME to grow in order to remain competitive in these markets. According to researchers, there is no single theory which can sufficiently explain growth of an SME but the importance and use of the Internet is becoming increasingly visible among small and medium enterprises. However, in spite of the Internet's potential, most of the firms do not view it as key to their strategies for growth. The aim of this thesis is to investigate how SMEs are using the Internet in strategies they adopt for growth. A qualitative study comprising two case studies on Swedish firms was conducted with aspiration to describe the role of the Internet in their strategies for growth. The findings indicate that small and medium enterprises adopt product development and market development strategies for growth. These firms use the Internet in specific growth strategies mainly to enhance internal and external communication, shortening the development cycle of new products, expansion of geographical markets regionally and globally, export at low costs, and providing support to customers. Firms use the Internet to overcome the disadvantage of being small in size to reach customers especially in international markets. However firms do not use much of the Internet for advertising and in establishing new distribution channels. Studied firms adopt middle levels of the Internet integration and recognize the importance of higher levels to gain maximum benefits from growth strategies. The findings support past research in that whereas firms perceive use of the Internet as important they do not use the Internet to...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Role of the Internet in SME growth strategies: case studies of Swedish companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Role of the Internet in SME growth strategies: case studies of Swedish companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29028 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×