Positioning and brand personality within research charity organizations

1602 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Positionering och skapandet av ett varumärkes identitet blir viktigare och viktigare för företag när de försöker att nå ut till sitt segment och sin målgrupp. I tider när konkurrensen ökar och blir hårdare behöver företag ha en klar positionerings strategi. En strategi som klargör termerna av vilken målgrupp och vilka differentiella fördelar företaget har. Vad varumärket lovar och att konsumenterna får det "lilla extra" spelar en viktig roll. Mänskliga karaktärsdrag kan överföras till ett varumärke och hjälper till att skapa ett varumärkes identitet. Detta är en betydelsefull del av "branding" och kan fungera som ett verktyg när företaget differentierar sig gentemot sina konkurrenter. Baserat på ovanstående, så är den här uppsatsens syfte att få en djupare förståelse för hur positionering och ett varumärkets identitet uppträder inom forskningsfonder och hur deras givare uppfattar positioneringen och varumärkets identitet. För att ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Positioning and brand personality within research charity organizations

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Positioning and brand personality within research charity organizations
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29809 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×