Hur lockas publiken till arenan? – En studie om IF Elfsborg, Borås Basket & Borås Hockeys Marknadsföring

1827 visningar
uppladdat: 2008-08-15
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Idrotten blir allt mer kommersialiserad och professionell. I takt med att klubbarna blir mer professionella ställs även högre krav på marknadsföringsmässiga åtgärder. Begreppet idrottsmarknadsföring får en allt viktigare innebörd hos dagens elitidrottsklubbar. Den här uppsatsen tittar närmare på IF Elfsborg, Borås Basket och Borås Hockeys marknadsföringsmässiga tillvägagångssätt vid genomförandet av en match. Syftet med uppsatsen är att skapa en ökad förståelse och beskriva vilka likheter och skillnader som föreligger mellan de tre klubbarna marknadsföringsmässigt. Studiens mål är att ta reda på om det existerar några tydliga skillnader mellan de olika klubbarna och huruvida de anammat tillgängliga idrottsmarknadsföringsteorier. Forskningsfrågan som formulerats lyder enligt följande, hur ser tillvägagångssättet ut gällande genomförande av en idrottsmatch med en marknadsföringsmässig utgångspunkt? Våra delfrågor tar hänsyn till om klubbarnas storlek betyder något vid genomförandet av en match, samt vilka marknadsföringsmässiga medel som används. För att åstadkomma syftet med studien har tre stycken kvalitativa intervjuer och matchobservationer genomförts. Matchprogram och hemsida har även studerats ingående. Informationen från de utförda intervjuerna och observationerna har genererat en vetskap om att klubbarna har en välutarbetad struktur vid matcharrangemang. Vi har lokaliserat gemensamma mönster som används av klubbarna vid deras marknadsföring. Spelarna används...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur lockas publiken till arenan? – En studie om IF Elfsborg, Borås Basket & Borås Hockeys Marknadsföring

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-08-15]   Hur lockas publiken till arenan? – En studie om IF Elfsborg, Borås Basket & Borås Hockeys Marknadsföring
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=30583 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×