The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.

1 röster
1058 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Research has concluded that meaningless differentiation with trivial attributes sometimes can be a successful strategy. However, the effect varies with respect to certain aspects such as the price of the product and the decision context. How the characteristics of the consumer influence the effect of trivial attributes has until now been unknown. This thesis investigates how the consumer’s level of knowledge and personal involvement influence the effects of trivial attributes on product preferences and product attitudes. By adding a trivial attribute to a fictive product and at the same time measuring the consumer’s knowledge and involvement towards the product category we investigated whether the evaluation of the product differed among consumers with different levels of knowledge and involvement. The results show that the level of knowledge and personal involvement does have an impact on the evaluation of a product with a trivial attribute. Consumers with a high level of knowledge evaluate a product with a trivial attribute more positively than consumers with a low level of knowledge. Consumers with high involvement evaluate a product with a trivial attribute more positively than consumers with low involvement. The results indicate that it can be a succe...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The Trivial Pursuit: Den modererande effekten av kunskap och engagemang på utvärderingen av produkter med triviala attribut.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=32003 [2024-04-26]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×