E-handelns relation till kundservice

1766 visningar
uppladdat: 2006-07-11
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problematisering: E-handeln är en av globaliseringens och informationsteknologins frukter. Denna konstant utvecklandes affärsområde innebär många fördelar för dess aktörer. Trots detta existerar det svårigheter kring dess kundserviceaspekt. Det är denna faktor som utgör uppsatsens centrala studieämne. Syfte: Uppsatsens ändamål är att förstärka våra kunskaper av e-handeln, sett ur en service management perspektiv. Rapporten strävar efter identifieringen av huvudanledningarna till e-handelsskepticismen genom att eftersträva en uppfattning av service inom e-handelssfären. Metod: Tillvägagångssättet för genomförandet av uppsatsen har varit en kombination av de utförda fallstudierna med den tillämpade teorin. Dessa har senare analyserats i förhållande till varandra för att komma fram till arbetets resultat. Resultat: Många av problemen inom e-handeln kan hanteras med hjälp av olika system och uppdateringar avsedda till att smidiggöra kunders köpprocess. Huvudanledningen till skepticismen anser vi vara frånvaron av interaktioner, speciellt personliga sådana. Ur detta advocerar vi för att misstron som omger e-handeln kommer ifrån faktumet att människor är vana vid den traditionella affärsarenan. E-handelns opåtagliga karaktär inger därför konsumenter en viss osäkerhet eftersom tryggheten som traditionella verksamheter ger saknas i...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: E-handelns relation till kundservice

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-07-11]   E-handelns relation till kundservice
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=33892 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×