Hälsofrämjande budskap i en livsmedelsbutik : - kunders uppfattningar

1331 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
ABSTRACTWångdahl, J. (2006). Hälsofrämjande budskap i en livsmedelsbutik- kunders uppfattningar. C-uppsats i Folkhälsovetenskap. Örebro, Hälsovetenskapliga institutionen.Obesity and being overweight are on the increase in Sweden which makes work in the area of health promotion very important. Many people are confused by the numerous and varied health messages presented in society as a whole which makes the design and promotion of efficient and effective health messages extremely important. One such example is messages presented in supermarkets.The purpose in this study is to examine customers perceptions and understanding of health promoting messages and the methods used, as they are spread in a supermarket. Individual interviews as well as focus group interviews in a qualitative approach are used to examine as many perceptions as possible. In total, 64 customers participated in the survey.The results from the surveys showed that some participants understood the health messages and the methods as they are spread. Others clearly did not. It also showed that some health messages and methods used to disseminate them were understood more often than others. The participants perceived the health messages and the methods used to disseminate them as something positive to a great extent. Most participants felt that health messages were needed in that they raise awareness and draw attention to healthy products especially when new lines are available. The health messages were also seen as a help and something which improved the atmosphere of a shop, in some cases also influencing them to buy healthier provisions. The designs were felt to be good, with the right quantity and presenting a message which was voluntary. When it came to trustwor...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hälsofrämjande budskap i en livsmedelsbutik : - kunders uppfattningar

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Hälsofrämjande budskap i en livsmedelsbutik : - kunders uppfattningar
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39765 [2024-05-12]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×