Learning Vocabulary outside of Text Books — A Case Study of a Primary School in the South of Sweden

1405 visningar
uppladdat: 2008-06-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
It has been widely acknowledged that vocabulary is central to a language and of critical importance to the language learner. During the past two decades, there has been a growing interest in vocabulary acquisition among second language researchers. This study aims to find out in the early stage of second language learning, whether students’ vocabulary acquisition is only based on the text books and what are the alternatives? In order to achieve the result, a child-based survey will be carried out among 8 Swedish pupils ranging form 11 to 12 years old, four girls and four boys who have Swe...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Learning Vocabulary outside of Text Books — A Case Study of a Primary School in the South of Sweden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-01]   Learning Vocabulary outside of Text Books — A Case Study of a Primary School in the South of Sweden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39822 [2024-03-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×